INTET

Billede fra Nordkraft.dk

Billede fra Nordkraft.dk

I går var jeg med mine to søstre inde og se forestillingen INTET på Teater Nordkraft her i Aalborg. Stykket er baseret på Jane Tellers roman af samme navn, som jeg tror mange har læst i folkeskolen. Den handler om Pierre Anthon, som går i syvende klasse og som en dag sætter sig op i et blommetræ og proklamerer, at intet betyder noget. Pierre Anthons klassekammerater bliver så provokerede, at de beslutter sig for at samle en bunke af ting, der betyder noget for dem, for at bevise overfor Pierre Anthon, at der altså ér noget, der har betydning. Det starter ud med nogle samlerblade, en cykel og en slange i formalin, men bunken ender med at indeholde ting som et hundehoved, en barnekiste, en piges uskyld og en pegefinger. Bogen er god, og stykket var, som man ofte ser på teater, sat op på en måde jeg ikke først troede kunne fungere, med kun to medvirkende. Men det var virkelig godt sat op og fungerede til fulde. Både mine søstre og jeg gik derfra med stof til eftertanke, for hvad er det egentlig, der har betydning for os, og hvordan kan vi bruge mere tid på netop dét?

2 thoughts on “INTET

Skriv et svar

