IKEA Lätt hack

Jeg synes det var ved at være tid til, at N skulle have et bord/stolesæt, og jeg undersøgte derfor markedet. Drømmen er stadig at finde to brugte Hukitstole og lave dem fine, så derfor har jeg købt en billig, midlertidig løsning i (hvor ellers?) IKEA. Sættet hedder Lätt, og det kan købes til den nette sum af 139kr. Jeg fandt en fin “hack” her, og valgte at male bordet med tavlemaling, så N kan male med kridt derpå. Derudover malede jeg siderne af bordet hvide. Stolene har jeg endnu ikke malet, men kunne godt finde på at male siderne af siddestykket samt ryglænet rosa. Her er resultatet, som jeg synes er meget fint af en midlertidig løsning at være:

DSC06581 DSC06339 DSC06336 DSC06584

6 thoughts on “IKEA Lätt hack

  1. Sikke en fin og enkel ændring. Tror, at det kunne være fint med en rosa på stolene.

    Jeg har selv overvejet at købe selvsamme bordsæt, men jeg synes ikke, at bordpladen virker meget stabil. Slet ikke stabil nok til, at min vildbasse kravler op på bordet. Har det været et problem for jer?

    • Mange tak 🙂 N kravler kun op på stolene (endnu), så kan desværre ikke svare på om bordet vil være ustabilt. Jeg synes det virker ok stabilt, men det er svært at sige.. 🙂

  2. Wow, det ser så fint ud 🙂 over vejer også selv at “hacke” et ikea sæt til min Caroline, så det med tavlelak er en rigtig god ide!

    • Hej Karina. Kasserne er nogle jeg har fundet i mine forældres skur, men jeg tænker at IKEA og trævarefabrikernes udsalg måske har nogle lignende, man kan male hvide 🙂 Mvh Maria

Skriv et svar

