Trommestikker

En anden blomst jeg er faldet for, er trommestikker/craspedia/billy buttons – kært barn har mange navne.. De er meget moderne lige nu, og de passer da også utrolig godt ind i den nordiske, lyse, simple stil, som hersker i mange danske hjem. Jeg mindes at have set et sted, at en kvinde selv havde lavet nogle trommestikker, og jeg begav mig derfor selv ud i det. Jeg har brugt styroporkugler i flamingo fra Søstrene Grene, som jeg har viklet noget billigt akrylgarn i okkergul fra Tiger omkring. Som stilk har jeg brugt grillspyd i træ, som vi havde herhjemme. Vi havde også superlim, som jeg brugte til at hæfte garnet fast med rundt om kuglen, så det sidder godt fast. Resultatet er helt ok, men da de er noget større end de rigtige trommestikker, vil jeg også gerne have “the real thing”, som immervæk er mere elegant og sart i udtrykket 🙂 Farven er gulere i virkeligheden, men lidt svær at fange – jeg synes de ser helt orange ud på billederne.

DSC05943

DSC05945

DSC05948

 

billy-balls-craspedia-1

Naturens craspedia. Billede lånt fra http://www.flowermuse.com

Skriv et svar

