Hr. Slange

For lidt tid siden syede jeg en laaang slange til N. Jeg tænker at den måske skal ligge i hendes seng, så sengen er knap så stor, men det kan også være at slangen får lov til bare at være til pynt og leg. Hvis den skal i sengen skal sengeranden op, for ellers bliver pladsen vist lige knap nok.

Sød er den i hvert fald, hvis du spørger mig. Den er tilmed også super nem at lave. Jeg købte ca. 8 stykker stof af 0,5 m. i Stof og Stil, og har så klippet stykkerne i endnu mindre stykker, og syet slangen ud af dem. Der er stadig en masse stof tilbage, så måske jeg snart går i gang med et nyt syprojekt. Fyldet er bare fra nogle puder fra IKEA til 9kr. og tunge og øjne er lavet i filt 🙂

Mød Hr. Slange:

DSC05257

DSC05259

DSC05261

DSC05266

DSC05268

8 thoughts on “Hr. Slange

  1. Hvor er den flot! Jeg må fluks få mine dygtige mor til at lave en tilsvarende til min datter. Hvilken type stof har du brugt? Du skriver at du har en del stof til overs, hvor meget tror du man reelt skal bruge til slangen? Og til sidst, hvad er målene på slangen (længde og bredde). På forhånd tak 🙂

    • Hej Mette. Tusind tak. Slangen er 2,4 m lang og knap 50 cm i omkreds. Stoffet er bomuldslærred, som jeg har købt i stykker á 0,5×1,4 m. Jeg har så bare foldet stykkerne på langs, klippet stykker og syet alle de stykker sammen, og først derefter syet hele vejen langs slangens længde. Jeg tror jeg brugte max halvdelen af stoffet, så med 0,5 x 3m stof skulle du være dækket ind. Vil virkelig anbefale de stykker fra Stof og Stil, for så er det muligt at få en masse forskellige farver i samme stof og de koster kun 17 kr pr. stk. 🙂 Håber det var lidt hjælp på vejen, ellers må du sige til 🙂 Mvh Maria

  2. Pingback: Flashback Friday | Ruder Hjerte

Skriv et svar

