DIY string lysestage

Jeg har længe været vild med “string” lysestagerne, som er lavet af forskellige størrelser trækugler på en snor. Meget simpelt, og endnu mere simpelt nu, hvor Panduro Hobby sælger færdiglavede trækugler til lys, som altså blot skal sættes på en snor. Jeg selv valgte den lidt billigere udgave, hvor man selv skal bore hul til “lyshylstrene” og slibe trækuglerne i bunden. Lysestagen er faktisk ikke helt færdig endnu, da den lige skal slibes lidt, der hvor lyshylstrene sidder, så de sidder helt snore lige. Derudover er jeg ok tilfreds, men ville gerne have haft slebet dem knap så meget i bunden, hvilket min meget praktiske kæreste dog tydeligvis ikke var helt enig i (det var ham, der var så sød at slibe/skære dem i bunden, så de kan stå).

Jeg brugte trækugler i Ø7 og Ø5, og så en pose blandede mindre størrelser. Lædersnor fra Søstrene Grene. Lyshylstrene også fra Panduro, og af værktøj blev brugt et spadebor? og en slibemaskine af en art 🙂

Et meget simpelt projekt, som kan give et super flot resultat.

DSC05160

DSC05206

DSC05209

 

2 thoughts on “DIY string lysestage

Skriv et svar

