Solskærm til barnevogn og klapvogn

For et par uger siden købte jeg en solskærm, som passer til Ns barnevogn og klapvogn. Den kom i brug i sidste uge, da der var så varmt, og jeg synes den er helt genial. Jeg har valgt en solskærm fra Protect-a-bub, og modellen hedder Deluxe 3-i-1, da den kan bruges på tre måder: som solskærm, som fuld skygge/”canopy”, eller som fuld skygge med mulighed for barnet at se ud gennem et insektnet. Den har UV50+ beskyttelse, og passer til de fleste vogne. Til vores formål, primært lange gåture i varmen/solen, siddende eller liggende, er den helt perfekt, og jeg tror også den vil være nyttig til lure i klapvognen når/hvis vi tager sydpå på ferie.

Den eneste ulempe jeg kan komme på, er at skyggestykket, som kan tages ned over insektnettet for fuld skygge, ikke sidder fast, så når det blæser kan stykket altså godt blæse væk fra insektnettet, så der kommer lidt lys ind i vognen. Jeg har derfor sat en sikkerhedsnål i, som fungerer fint, men jeg synes et lille stykke velcro-lukning ville fuldende produktet 🙂 Solskærmen får dog en anbefaling herfra.

foto 1

foto 2

foto 3

5 thoughts on “Solskærm til barnevogn og klapvogn

  1. Pingback: Klapvogn på ferien | Ruder Hjerte

  2. Hej Maria

    Hvis jeg forstår dit resumé af skærmen korrekt, så er grunden til at det stykke du har sat fast med sikkerhedsnål, ikke sidder fast nok at barnet skal kunne få en smule ilt et sted fra? Dette er dog stadig ikke optimalt.

    Derfor vil jeg lige informere om at myggenet og alt andet der dækker eller minimerer luftgennemstrømningen (såsom stofbleer) for barnet i vognen, dermed minimerer tilgangen af ilt til barnet. Det frarådes derfor at dække hullet i kalechen med alt andet end netop parasoller eller åbne skærme. Prøv evt. selv at sæt dig under et myggenet og se hvor mange minutter der går før du gisper efter vejret og mangler ilt.
    Det eneste sted barnet får udskiftet luften i sin vogn er jo netop ved kalecheåbningen.

    Håber det er ok at jeg skriver dette, da det bare er så synd for de små at de får så lidt ilt og så meget varme i vognene.

    • Hej Maria

      Hvis jeg forstår dit resumé af skærmen korrekt, så er grunden til at det stykke du har sat fast med sikkerhedsnål, ikke sidder fast nok at barnet skal kunne få en smule ilt et sted fra? Dette er dog stadig ikke optimalt.

      Derfor vil jeg lige informere om at myggenet og alt andet der dækker eller minimerer luftgennemstrømningen (såsom stofbleer) for barnet i vognen, dermed minimerer tilgangen af ilt til barnet. Det frarådes derfor at dække hullet i kalechen med alt andet end netop parasoller eller åbne skærme. Prøv evt. selv at sæt dig under et myggenet og se hvor mange minutter der går før du gisper efter vejret og mangler ilt.
      Det eneste sted barnet får udskiftet luften i sin vogn er jo netop ved kalecheåbningen.

      Håber det er ok at jeg skriver dette, da det bare er så synd for de små at de får så lidt ilt og så meget varme i vognene.

      Mvh
      http://www.gylpogglamour.dk

      • Hej Line. Jeg ved ikke om du kender skærmen før du skriver dette, da stykket faktisk er beregnet til at tage ned over myggenettet, og er lavet i noget specielt åndbart stof. Det sidder bare ikke så godt fast når det er der (altså kan det flyve op hvis man går over en bro, hvilket er hvor jeg har “problemet”. Derfor sikkerhedsnålen. Jeg er meget bevidst om faren ved at dække åbningen på en barnevogn, hvilket er grunden til jeg købte denne solskærm. Der er nemlig stadig en stor åbning, når solskærmen er nede, hvilket vel også er grunden til at produktet kan sælges i det hele taget. Mvh

Skriv et svar

