Ferietanker

CIMG0737

CIMG0722

I år er vores første sommer med baby/barn. Vi er dermed også helt grønne inden for ferie med børn, og da N til sommer vil være omkring 10 måneder, er vi i tvivl om vi skal tage på ferie udenlands eller ej. Vi er vant til at rejse ca. to gange om året (i januar og til sommer), så jeg kan godt mærke at jeg, efter ikke at have været på ferie siden juli, længes efter en ferie efterhånden. Nogen taler om barsel som en ferie, og jeg kan følge dem i, at man under barsel har fri. Men jeg synes nu ikke det er nogen ferie at gå hjemme, og efter at have gået hjemme mange dage om ugen siden august, så trænger jeg efterhånden til at komme lidt væk, hvor den dårlige samvittighed over tøjvask, støvsugning og andre husholdningsopgaver ikke hærger. Om det så er i et sommerhus i dejlige Danmark, på charter på smukke Zakynthos, eller noget helt tredje, ja det er spørgsmålet. Jeg tænker, at det ikke er lille N der får noget ud af en ferie i udlandet, men derimod min kæreste og jeg. Hun er jo ligeglad om hun kan soppe i et bassin i haven eller i en babypool under sydlige himmelstrøg, bare der sker noget 🙂

Rent praktisk er der selvfølgelig nogle ting der skal overvejes, så som klapvogn og andet ferieudstyr til baby og, meget vigtigt, et pas til hende. Derudover skal en evt. charterferie være et børnevenligt sted, med et værelse/lejlighed med terrasse/balkon, som må anses som et must til når N er lagt i seng om aftenen og der er tid til lidt voksentid med backgammon og rosévin (en fast tradition). Vi har en Bugaboo Cameleon med rejsetaske til, så der er faktisk ikke nogle større ting der skal købes ind til en ferie. Ferie i Danmark kunne også være skønt, men der er der bare en større risiko for at vejret ikke lige er med os. Vi har været på mange rejser sammen, og uanset hvad det ender med i år, så skal det selvfølgelig være på Ns præmisser, og nok med lidt færre drinks end sædvanligt 😉

På sigt vil jeg gerne at vi kører på ferie og bor på campingpladser i bungalows eller telt, for det er jeg selv vokset op med, og jeg synes det er en skøn måde at holde ferie på. Jeg vil gerne køre til Sydfrankrig, Italien, Spanien, Kroatien og andre spændende steder, men bilferie må vente til N er lidt større og bedre kan holde til at sidde i bilen i længere tid ad gangen.

CIMG0682

Billederne er fra Ts og min første ferie sammen, i Alcudia på Mallorca, år 2009. Mallorca er et sted jeg godt kunne se os rejse til med børn, for der er rigtig børnevenligt, især på de store resorts de har.

 

Skriv et svar

