Et malerprojekt

FDB

FDB J77

Jeg har købt ovenstående fire gamle FDB-stole, designet af Folke Pålsson. De har den originale maling/lakering, så de trænger til en kærlig hånd. Jeg har planer om at male dem hvide, og så har jeg en anden FDB-stol, som jeg tænker skal have en farve med lidt mere spræl i. Jeg går snart i gang med at male dem, og i den forbindelse skal jeg jo bruge nogle redskaber. Malerlager.dk har alle tingene der skal bruges, og jeg synes det er genialt at man kan købe alt ét sted online. På siden er der en guide til hvilken fremgangsmåde man skal bruge til ens projekt, og så er der også mulighed for gratis at ringe til deres kunderådgivere på 70207629, hvis man har spørgsmål eller brug for et godt råd.
Til mit projekt skal jeg bruge noget sandpapir til at slibe stolene let med, så de tager bedre imod malingen. Overfladen skal gerne være fin og glat, så jeg skal bruge en høj kornstørrelse. Hvis man er i tvivl om den rigtige kornstørrelse sandpapir, kan der findes en guide på Malerlager.dk – læs mere her. Derudover tænker jeg at stolene skal have en gang grunder, og så skal de selvfølgelig males. Jeg er lidt i tvivl om hvilken glans malingen skal have, men jeg tænker at det skal være glans 50 eller 80. En anden mulighed er at spraye stolene med radiatormaling, som skulle være meget slidstærkt. Måske jeg burde ringe og få et godt råd 🙂 Håber resultatet bliver flot! (Jeg skal vist også have skiftet de sorte ledninger ud med nogle hvide…)

/Dette indlæg er sponsoreret, men er 100% udtryk for min egen mening.

One thought on “Et malerprojekt

Skriv et svar

