Påskeæg i fimoler

Sidste år til påske var der en del instagrammere, som lavede påskeæg i selvhærdende ler/cernit/fimoler, og i år tænkte jeg, at jeg ville gøre dem kunsten efter. De er så fine de enkle påskeæg og kun fantasien sætter grænser for hvordan de kan se ud. Jeg har brugt en rest fimoler jeg havde tilbage fra bordkortene til barnedåben. Derudover har jeg brugt en kagerulle til at rulle leret ud med, en spisepind til at prikke hul til snoren, et par stykker broderi og en tynd lædersnor fra Tiger.

De tager virkelig ingen tid at lave, og så pynter de så fint her til påske. Jeg har hængt dem på en kirsebærgren (tror jeg det er?). Hvis man er til fest og farver kan de males, eller man kan lave nogle i forskellige farver fimoler, som fåes i massevis af farver og effekter.

DSC02784

DSC02785

DSC02788

DSC02789

Det er svært at fange detaljerne med kameraet, men mønstrene ses let i virkeligheden

DSC02803

 

4 thoughts on “Påskeæg i fimoler

  1. Det var da en fin idé.. Er det okay, at jeg laver en guide til dem, på mine egen blog og linker tilbage hertil? 🙂

    Mvh. Lærke.
    krea-blog.blogspot.dk

Skriv et svar

