Nyt betræk til sengerand

I sidste uge valgte jeg at Ns sengerand i tremmesengen skulle have et nyt look. Derfor købte jeg noget fint stof i Stof og Stil, og syede et nyt betræk til sengeranden, som er fra Sebra. Det oprindelige betræk var lyserødt med hvide elefanter på den ene side, og med mintgrønne og hvide striber på den anden side. Jeg ville ikke vove mig ud i det helt store sy-projekt, så jeg lavede bare en lang pølse ud af stoffet, og betrækket er dermed uden tittekant osv. Men jeg synes det blev ret fint alligevel.

Jeg lånte min søsters symaskine, da jeg desværre ikke selv har en

Jeg lånte min søsters symaskine, da jeg desværre ikke selv har en

DSC01996

DSC01994

DSC02064

16 thoughts on “Nyt betræk til sengerand

    • Mange tak 🙂 Jeg mener jeg købte 2,5 meter og havde en del til overs. Den nemme løsning er selvfølgelig at købe hele sengerandens længde og bare sy en pølse af det, men det kommer også an på stoffets bredde 🙂

  1. Super fint betræk! Jeg vil kaste mig ud i samme projekt. Hvordan har du lukket den i enden – med lynlås, eller hvordan?

    • Mange tak! Det kan du bare gøre, det er ret nemt. Man kan sagtens sy en lyslås i enden af “pølsen”, men jeg har bare gjort det nemt og har foldet den pænt sammen og syet 4-5 store ri-sting i hånden – så giver den altså bare et par sting når den er vasket (har endnu ikke vasket den efter den er blevet taget i brug) 🙂

  2. Sikke en fin sengerand. Jeg er netop gået i gang med samme projekt. Kan du fortælle, hvorfra du har fået Metoo-dukken?

    • Tak skal du have, det kan jeg også kun anbefale. Held og lykke med projektet 🙂 Dukken købte jeg i sin tid på Sirlig.dk, men jeg tror ikke hun forhandler dem mere. Jeg har dog senere købt en anden dukke fra samme serie gennem Aliexpress.com, så tror du kan finde den der. Mvh Maria

  3. Faldt lige over din blog! Hvor er denne sengerand super fin! Er det et nemt projekt at begive sig ud i? Jeg er ikke den store syerske, men kunne godt tænke mig at prøve! Er den bare syet ud i et? Og har du brugt det gamle betræk som mønster? 🙂

    • Tak, jeg er også rigtig glad for resultatet 🙂 Jeg synes det var utroligt nemt, og jeg er altså ikke en særlig erfaren syerske 😉 Jeg har bare syet en lang pølse, så den er ikke efter det oprindelige betræk, da denne kun har én syning på langs (altså kun i enten top eller bund, når sengeranden står i sengen). Håber det var forståeligt, ellers spørger du bare igen 🙂

  4. Hvor er den flot! Sjovt nok har også forleden dag tiltænkt det stof til en sengerand 😀 Hvor er din pude fra? er helt vild med den også 😉

    • Tak, vi er også godt tilfredse med den 🙂 Den lyse orange pude er af pudebetræk fra IKEA, mens den med pindsvinet er en jeg har syet af stof fra Stof og Stil 🙂

Skriv et svar

