Fan af bObles

Det er nok de færreste som ikke kender firmaet bObles, men alligevel kan jeg ikke lade være med at dele min begejstring. bObles laver “tumledyr”, som kan bruges på mange forskellige måder, og som har det tilfælles, at de fremmer motorikken i forskellige stadier af barnets udvikling. Jeg har længe haft et godt øje til tumledyrene, da jeg synes konceptet med flere forskellige brugsmuligheder er genial, samtidig med at jeg også synes de pynter på børneværelset (at de så pt. står i vores stue er en anden snak, ahem..)
Trods det, at N kun er knap 4 måneder, har hun allerede tre bOblesdyr. Jeg havde faktisk ikke troet, at de kunne bruges allerede, men alle tre tumledyr har været i brug.
Jeg kan se at bObles er begyndt at have fokus på hvordan produkterne (kan) bruges i forskellige aldre, og at det første “step” i barnets motoriske udvikling, og dermed det første “tumleikon”, er “Lig på maven”, hvilket passer meget godt med, hvordan vi har brugt bObles indtil videre.
Her er nogle billeder af hvordan vi har trænet Ns nakke og ryg med bOblesdyrene:

Kyllingen passer ind i elefanten, og sammen kan de bruges til at ligge og vippe på, hvilket stimulerer balancen og giver et lille sug i maven, alt at dømme efter Ns ansigtsudtryk når hun bliver vippet i hvert fald :)

Kyllingen passer ind i elefanten, og sammen kan de bruges til at ligge og vippe på, hvilket stimulerer balancen og giver et lille sug i maven, alt at dømme efter Ns ansigtsudtryk når hun bliver vippet i hvert fald 🙂

DSC01567

Vender man baby om, trænes nakken også.

 

DSC01574

DSC01576

Donuten bruger vi til det samme, nemlig at træne ryg og nakke samt balance. Vi er meget glade for at bObles er nemme at tørre af, for der ryger en ret stor mængde savl afsted når N ligger på maven! 🙂

DSC01577

Kyllingen bruger vi også alene, til at træne nakke og ryg. Den er god til hvis vi ikke lige sidder nede ved hende, men bare holder øje med hende fra køkkenet eller stuen 🙂

DSC01580

Alt i alt er vi rigtig glade for bObles, og vi glæder os til at se dem blive brugt på alle mulige andre forskellige måder, i takt med Ns udvikling 🙂

 

5 thoughts on “Fan af bObles

  1. God ide at kombinere kyllingen og elefanten, det skal jeg da lige huske nu hvor vores den næste snart lander i reden. 😉 Må jeg spørge hvor er bukserne og bodyen fra på det nederste billede?

    • Hov, jeg tror jeg er kommet til at skrive på indlægget, frem for et svar til dig.. Men: Ja det er da lidt smart, at de to sammen kan bruges som “vippebræt” 🙂 Bodyen er fra NoaNoa og bukserne er en slags arvestykke, da min lillesøster brugte dem for 21 år siden, så de er nok desværre ikke lige sådan at opstøve 😉

  2. Pingback: bObles gør det igen | Ruder Hjerte

Skriv et svar

