Januar

Så siger kalenderen januar 2014, og det betyder for mit vedkommende januarudsalg og (gen)opstart af bl.a. mødregruppe og babysvømning. I går var N og jeg i mødregruppe for første gang siden først i december, og det var skønt at se alle babyer + mødre igen.

I dag har vi været til babysvømning for første gang, og det var et kæmpe hit. N var vild med det, og det var en træt lille mus jeg havde med mig hjem. Ja, hun sover faktisk stadig i skrivende stund 🙂 Til babysvømning hoppede vi bl.a. rundt i vandet i en rundkreds, hvilket laver en masse bølger under vandet som masserer. Vi sang også sange som “Mine hænder, mine hænder” og “Lille Peter Edderkop”, mens vi lavede fagter (plask) og “kravlede” langs kanten af bassinet. Jeg glæder mig allerede til næste gang!

Vi var heldige at "faster" Henriette og kusine Gabriella var på holdet efter os, så vi nåede lige at få et par billeder af vandhunden(e) :)

Vandhunden(e) 🙂

Ellers har dagene gået med sædvanlig hygge og leg. N fik bogen “Leg med din baby” i barselsgave, og den har vi fundet forskellige sange og lege i, som vi bruger. I går fik hun en tur rundt på gulvet på et tæppe, en leg kaldet “Trækfuglen”, som skulle stimulere balancesansen og være beroligende. Det er hun vild med 🙂

IMG_7232

Man kan ikke sige “januar” uden at sige “udsalg”, men det er faktisk ikke meget jeg har købt. Dog har der sneget sig et lille køb fra Noa Noa Miniature, hvor der var 30% og 50% på mange fine ting. N fik en body, en heldragt og et par søde strømper. Jeg er bare vild med det mærke 🙂
IMG_7198

I dag har jeg også købt en fin pyntedukke, som jeg glæder mig til at få leveret 🙂
Jeg har besluttet mig for, at jeg vil begynde og lave madplan én uge frem, for at undgå at skulle handle ind i sidste øjeblik hver dag, hvilket både medfører flere unødvendige impulskøb og mere madspild. Jeg synes også jeg har manglet et lækkert, men sundt, alternativ til mellemmåltider, og lavede derfor dadelkugler den anden dag. De blev rigtig gode, og er lavet efter denne opskrift.
DSC01527

DSC01533

Skriv et svar

