Barnedåbsforberedelser

Vi holder barnedåb for lillepigen d. 15. december, og forberedelserne er derfor i fuld gang. Der er meget der skal styr på, for vi står selv for det hele, inkl. mad. Jeg er derfor bl.a. gået i gang med at se på hvilket pynt der skal på bordene. Jeg forestiller mig at der skal være små pomponer i lyserød, hvid og grå, som jeg har købt i Søstrene Grene, sammen med konservesdåser “dyppet” i lyserød maling, med hyacinter i. Metalfarven fra dåserne går dermed igen i pomponerne og skaber en kontrast til det meget tøsede lyserøde, som jeg ser som lidt af et must til en pigebarnedåb (dåbskjolen er lyserød).

Pomponer fra SG og bordkort i fimoler

Pomponer fra SG og bordkort i fimoler


“Bordkortene” har jeg valgt at lave i fimoler: hjerter til kvinder/piger og stjerner til mænd/drenge. På den måde kan bordkortene tages med hjem, og evt. bruges som julepynt (hvis man synes den pink snor er for skrap i farven, kan man bare bytte den ud med en anden).

Invitation
Invitationen har jeg lavet i Photoshop, og den er blevet lige som jeg ville have den.

One thought on “Barnedåbsforberedelser

  1. Pingback: Påskeæg i fimoler | Ruder Hjerte

Skriv et svar

