Fredag 9. november

Så er der weekend, og den startede i går med et besøg på Breakfast Club om morgenen med Maria.. Efter det var jeg i skole og fik en rigtig god karakter for min gruppefremlæggelse, så det var bare skønt.

Chai the latte, pandekager og scrambled eggs på Breakfast Club

Om aftenen havde vi “tyskeraften”, hvilket betød at tyskerne (Nina, Svenja og Hilke) skulle lave mad til Maria og jeg. Det var en rigtig hyggelig aften, med noget meget tysk mad 😀

Fra venstre: Nina, Maria, Svenja og Hilke

Den tyske mad: Rødkål der har stået og simret med nelliker, rødvin, æblejuice m.m.; kartoffel-knoedl, som altså ligner en almindelig kartoffel, men har en meget sjov og blævret konsistens; rouladen, som er tyndskåret bøf rullet med bacon, pickles, løg og sennep; og sovs baseret på væsken fra rouladen.

Til dessert fik vi æble-tiramisu, og det var rigtig lækkert!
Det var meget sjovt at smage det tyske mad, men det er nok ikke noget jeg vil begynde at lave derhjemme selv 😉 På fredag er det så Marias og min tur til at lave dansk mad til dem, og vi regner med at lave boller i karry og abemad 🙂

I aften skal Maria, Nina og jeg på restaurant, det bliver lækkert..

XX

One thought on “Fredag 9. november

  1. Spændende mad ,har nu aldrig rigtig fået noget specielt godt mad i Tyskland .det bliver sjovt at høre hvad de synes om boller i karry.

Skriv et svar

