Love in London

Så er det ved at være tid til en ny opdatering. Højdepunktet siden sidst har helt klart været Tonnis besøg i London, som jeg nød rigtig meget. Vi fik set og oplevet en hel del og havde nogle rigtig dejlige 4 dage!

Tonni ankom sent torsdag aften, så vi kunne ikke rigtig nå noget den dag, hvorfor vi bare tog hjem til lejligheden. Fredag var jeg i skole fra 14:30 til 16:00, men inden da nåede vi på The Breakfast Club, som er et kendt brunchsted. Derudover nåede vi også hen og se Buckingham Palace inden turen gik til universitetet.

I en park på vej til skole: Egerne er vant til at blive fodret herovre, så de er ikke nær så sky som egern er i Danmark

Dejlig start på en god weekend

Efter skole tog vi i Harrods, som er et eksklusivt stormagasin (angiveligt Europas største). Her gik vi bare rundt og kiggede på alle de flotte detaljer, det fine mad i madhallerne, de dyre tasker fra mærker som Balenciaga, Mulberry<3, Gucci, Prada, Birkin, you name it.

Harrods (billedet er lånt fra hjemmesiden cpp-luxury.com)

Fredag aften var vi på pubben The Rocket, som jeg tidligere har nævnt, og her spiste vi vores aftensmad i form af en dejlig burger.

Lørdag fik vi oplevet en masse, og vi startede dagen ud i Covent Garden, som er et område/et slags marked med en masse fine forretninger, hyggelige cafeer og en rigtig god stemning. Her fik vi lækre macaroons fra Laduree, som vi desværre ikke nåede at få billeder af (ahem…)

Obligatorisk turistbillede i London ved rød telefonboks

Stemingsbilleder i Covent Garden

Efter et smut i Covent Garden tog vi på British Museum, hvilket var rigtig spændende. Fornøjelsen er gratis og tæller ufatteligt mange genstande fra hele verden, med alt fra egyptiske mumier, til et rum fyldt med gamle ure, til gamle græske statuer ala David-statuen. Det var flot og imponerende, og kan klart anbefales, hvis man skal til London.

Turist 1

Turist 2

Rester af græsk tempel, egyptisk skulptur, gamle guldmønter, græsk skulptur, British Museum er en prægtig bygning i sig selv.

Efter vi havde været på museum tog vi til Little Venice ved Paddington, der, som navnet antyder, er nogle kanaler der løber i London. Der var rigtig hyggeligt, og vi endte med at spise frokost på en italiensk restaurant i dette område.

Hyggelig gåtur ved Little Venice, efterfulgt af en tur på den italienske restaurant Zizzi

Som om vi ikke havde oplevet nok den lørdag, skulle lørdag aften vise sig at blive noget helt specielt. Efter en eftermiddagslur besluttede vi os for at tage hen til restaurant Duck & Waffle, som er en restaurant på 40. etage med udsigt over hele London. Uden at have bestilt bord hoppede vi i vores pæneste dress og gik hen og tog elevatoren op. Først så det ikke ud til at vi havde heldet med os, men så var der alligvel et bord til os, hvilket vi blev henrykte over!

Det var en helt specielt smuk og gennemført oplevelse (at jeg var i det bedst tænkelige selskab hjalp også en del <3)

Kærlighed på toppen af London ❤

Søndag blev brugt på Brick Lane Market og Spitalfields Market, og var bare en ren hygge dag. Begge steder er i gåafstand, og på vejen er der mange flotte og sjove graffiti-indslag at kigge på:

Jeg var især imponeret af disse…

.. og ham her, der skal forestille at holde fast i rebet

Mandag var dagen for Tonnis hjemrejse, men også denne dag blev udnyttet til at se lidt London must-sees, på trods af et rigtigt øv regnvejr. Vi var forbi London Eye, Big Ben og Westminster Abbey.

Turist med London Eye i baggrunden

Big Ben (Tårnet hedder faktisk Elizabeth Tower, og Big Ben er oprindeligt klokken inde i tårnet, men ofte bruges Big Ben som kaldenavn for både klokken, uret og tårnet)

Alt i alt var det nogle rigtig dejlige dage, som dog gik alt for hurtigt ❤

English:
Since the last post, the highlight has definitely been the visit from my boyfriend. When he was here, we did a lot of touristy stuff and generally just enjoyed each other’s company. We went to the Breakfast Club, Buckingham Palace, Harrods, The Rocket, Covent Garden, British Museum, Little Venice, Duck & Waffle, Brick Lane, Spitalfields, Big Ben and we saw London Eye. In sum, it has been an amazing four days, which just went by too quickly.

2 thoughts on “Love in London

1. Åh hvor ser det ud til at i har hygget jer!!! 🙂
    Jeg vil så gerne til little venice!!! Du må have en fantastisk dag! hugs :*

2. ih altså søde hvor har i haft en romantisk lille ferie i to ,som Kris siger little Venice det ser da vildt hyggeligt ud og vejret var vist også med jer der. På toppen af London fantastisk… jeg kan da næsten ikke vente, glæder mig til du skal være vores guide .Du er rigtig god til at komme hele vejen rundt ,grafittien er jo også bare flot. Kram mor ,Mille ,Ida og Agnes som siger Maria er i London 🙂