Siden sidst..

Så er det godt og vel en uge siden mit sidste indlæg, og min forkølelse har stadig ikke helt sluppet mig: øv! Men det har nu ikke forhindret mig i at lave en masse ting. Jeg har nu været i London i to uger, og den forgangne uge har bl.a. stået i skolestartens tegn.

Mandag og tirsdag gik med at få købt bøger ind til de forskellige fag, og få læst lidt i dem. Tirsdag var Maria og jeg på Spitalfields, som er et marked der især er stort om søndagen, men som også har åbent i hverdagene. Her kan man finde både tøj, tasker, god mad osv. Vi fik noget kinesisk mad og gik ellers tur i det gode vejr.
Onsdag var første dag med forelæsninger, og jeg var til forelæsning i Global Markets, Project Management og The Role of The Manager.

Maria læser på biblioteket

Der var ikke noget banebrydende i forelæsningerne, som foregår meget lig hjemme i Aarhus. Dog var der én ting der overraskede mig meget: Ud af en flok på omkring 200 studerende, havde kun ca. 10-15 personer computer med. I DK er vi vant til at ALLE har computeren med til forelæsninger, til at følge med i og skrive noter til powerpointet (læs: være på facebook, tjekke mails, spille tetris). Jeg troede at man i London, eller England generelt, var lidt mere fremme i skoene teknologisk, end hvad man tilsyneladende er. Så jeg er allerede blevet lidt klogere på skolesystemet her. Jeg glæder mig nu til at komme rigtigt i gang med de forskellige fag. Nu til noget sjovere..

Da vi fik fri kl. 19:30 onsdag, var vi nogen stykker der tog på pub og spiste og fik en øl, da vi har tilmeldt os noget der hedder hellou.com, hvor der er en masse dejlige rabatter og tilbud for studerende. Maria havde fundet et sted hvor man kunne få en gratis burger, hvis man købte en øl, så det gjorde vi selvfølgelig!

Et måltid der er til at forstå, og så endda til beskedne 34 kr.

I går var Maria og jeg i Notting Hill, hvor vi egentlig var taget hen for bare at se området. Dog er det midt i Notting Hill at Portobello Road markedet er om lørdagen, så der var gang i gaden. Her var masser af boder med mad, tøj, kunst, brugskunst og andet. Der var en rigtig god stemning, og solen skinnede, så det var en dejlig dag.

De farvede “rækkehuse” langs Portobello Road

De mere klassiske lyse Notting Hill huse

Glade mig med en nybagt crêpe med nutella og friske jordbær – mums!

Foran døren der er med i filmen “Notting Hill”

Hyggelige huse

Lørdag aften var Maria, Max, Bryan, Svenja, Svenjas ven Erik og jeg på indisk restaurant og derefter på en pub lige i nærheden af hvor vi bor. Det var en rigtig hyggelig aften med højt humør og fuldmåne på den engelske nattehimmel.

Stemning og fuldmåne i Brick Lane området

Slørede skønne señoritas 🙂

I dag, søndag, gik turen endnu engang til et marked. Denne gang var det Brick Lane markedet, der især er kendt for god mad, der skulle prøves. Det var rigtig hyggeligt, og ikke mindst god og billig mad.

Brick Lane

Hygge!

Det var vist alt for nu, næste uge står på skole, og så glæder jeg mig RIGTIG meget til at Tonni kommer og besøger mig på torsdag ❤

English:
Another week has passed by, and even though I’m still not totally well yet, I have experienced quite a lot this week. I have been to the pub “The Rocket” after university Wednesday, I have been in Notting Hill at Portobello Road Market enjoying the atmosphere, I have been eating dinner on an Indian restaurant and today I was at Brick Lane Market, eating good food and simply taking in a lot of impressions. That’s it for this week.. Next week’s highlight is the fact that my boyfriend is visiting me, and I’m looking so much forward to that ❤

6 thoughts on “Siden sidst..

  1. hej skat .Dejligt indlæg ,i får vist hygget jer og oplevet en masse. Jeg kan godt lokkes med på marked, det ser spændende ud. Billederne vidner da også om nydeligt vejr .Vi skypes kram mor og Kris

  2. Hej Maria!
    Godt du er ved at blive frisk igen!
    Hvor ser det dejligt ud, der hvor du er – gode billeder du har taget og spændende at læse lidt om hvad du går og laver. Så bli´r vi også lidt klogere. Troede da også helt bestemt at alle unge havde en computer – og troede engenlig også der var meget mere tåget og dårligt vejr derover. Kan svagt huske lidt fra skolen om Sherlock Holmes og de historier syntes jeg altid startede med en tidlig morgen med let regn og tåge og så skulle ham og lægen ud for at opklare tingene … men det var måske ikke i London (hmmm – det er jo også længe siden :-)…..) På dine billede skinner solen jo !! Herligt. Og fint du har fået fat i de bøger du skal bruge.
    Ha’ det rigtig godt derovre.
    Kærlig hilsen Tove

    • Ja, vejret i England har ry for at være meget regnfuldt, tåget og gråt. Men indtil videre er det altså slet ikke så slemt, der er sol næsten hver dag, selvom der er koldt udenfor nu 🙂 Hvad værre er, er nok at der er så mørkt uden for, fx. på onsdage og torsdage, hvor jeg først har fri kl. 21.. Så er det lidt uhyggeligt at tage tuben alene og gå uden for 🙂
      Håber I har det godt derhjemme!
      Knus

    • Det er det skam også 😀 Vi har en opgave i faget “The Role of the Manager”, hvor jeg skal interviewe to personer.. Jeg tror nok jeg kontakter dig snart og hører om jeg må interviewe dig til min opgave 🙂 Håber I har det godt i Gug 🙂
      Knus

Skriv et svar

