Den første uge

Den første uge her i London har budt på lidt af hvert. Siden sidst har jeg bl.a. været i biografen, på pub crawl og til fest på en båd på Themsen.

Tirsdag var jeg i biografen med Maria, Nina og Hilke (Nina og Hilke er fra Tyskland). Vi så Magic Mike og det var en rigtig god og sjov film. På trods af at vi var i en af Londons største biografer, så vi filmen i den nok mindste biografsal jeg nogensinde har set.

I Empire biografen på Leicester Square (her er der ofte filmpremierer, hvor de kendte deltager, så det har vi planer om at tage hen og se en dag)

Den lille biografsal!

Onsdag var jeg på pub crawl med en masse af de studerende der bor på samme “kollegium” som jeg gør, nemlig Alexander Fleming Halls of Residence. Vi skulle igennem hele 5 barer/klubber på én aften, og det var et godt arrangement, hvor jeg fik snakket med en del andre der bor i nærheden af mig. Desværre var der ingen fra min lejlighed med, da de fleste af dem var på bådturen denne dag (der var bådtur både onsdag og torsdag). Men jeg fik som sagt snakket med nogle andre søde mennesker på denne pub crawl.

Øl og glowstick-armbånd; så er man på pub crawl (Vi fik også t-shirts)

Leicester Square med bill boards og en typisk London-bus

Torsdag aften var det tid til fest på en båd på Themsen. Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke før denne tur har overvejet en sådan tur ned af Themsen om aftenen, men det kan kun anbefales! Udover at det var rart at møde nye mennesker, så var turen virkelig flot, for London tager sig virkelig godt ud fra søsiden.

London Bridge/Tower Bridge

Nina, Maria og jeg foran London Bridge

Tower of London

London Bridge/Tower Bridge oplyst i mørket

London Eye

Big Ben

Som I kan se var det en virkelig flot tur på Themsen, og det er bestemt noget jeg kunne tænke mig igen, hvis nogle af mine gæster er interesserede 🙂
I weekenden skal jeg have besøgt et par markeder, da vi er nogle stykker der godt vil finde et marked hvor vi fremover kan købe vores grøntsager (og så ville det heller ikke gøre noget at finde et secondhand marked 🙂 )

Det var alt for denne gang 🙂

Smil fra London 🙂

English:
My first week in London has almost gone, and I have experienced quite a lot, all related to getting settled and getting to know the other people here. I have been at a pub crawl with other students from my Halls of Residence, and also I went to a boat party on the river Thames. I can definitely recommend going on such a boat trip in the night, as London looks really good from the seaside, which can also be seen from the pictures above. Next week I am starting at the university and I am really excited to see how the university and teaching is here in England. That’s all from me for now 🙂

3 thoughts on “Den første uge

  1. hejsa smilende ,smukke Maria. Jeg kunne godt tænke mig en aftentur på themsen med dig hvis du ikke har fået din anden tur inden jeg når derover. skønt med nogle billeder af pigerne og dig, det er altid skønt at få ansigt på:-)kram mor

Skriv et svar

