Getting settled

I går tilbragte jeg det meste af dagen i IKEA, som Maria og jeg var lykkelige for at have fundet efter ca. 2 timers transport (vi tog tydeligvis ikke den direkte vej derhen).

IKEA, London Tottenham

I IKEA fik jeg købt det mest fornødne, hvilket er en hel del, eftersom der så godt som INTET er i lejlighederne når vi studerende flytter ind. Jeg fik købt gryder, håndklæde, bestik, glas, tallerkener og en masse andet, og der sneg sig da også lidt pyntegenstande med hjem, da jeg jo trods alt skal holde dette ellers noget nøgterne værelse ud i tre måneder.

Den nye fine blomst i mit vindue 🙂

Dagen i dag har jeg tilbragt med Maria. Vi var på Marylebone Campus, hvor vi skal have alt vores undervisning, for lige at sondere terrænet. Dog viste det sig at der er gang i en større ombygning på campus, og det var derfor ikke nemt at finde rundt. Jeg tror vi tager derind igen en anden dag, for at finde de forskellige forelæsningssale, for ikke at fare vild og komme for sent til vores første undervisningstimer. Vi var derefter inde på Oxford Street og kigge lidt butikker, og vi var selvfølgelig hurtigt at finde i Primark! Inden da var missionen dog at finde et par ørepropper til mig, da mine flatmates (og folk der går gennem opgangen) har vist sig at være lidt støjende, og lejlighederne ikke just støjisolerede. Vi fandt hurtigt et apotek og jeg kunne der købe mig lidt ørepropper, så jeg forhåbentlig kan sove bedre i nat 🙂

Dejlige Primark ❤

Efter turen i Primark (hvor jeg kun købte lidt undertøj, et par sko og en håndsprit – men skal derind og prøve en masse kjoler snarest), tog vi i PRET og købte sandwiches, og satte os derefter ind i Hyde Park og nød det gode vejr. Her sad vi i et par timer, og blev på et tidspunkt meget overraskede over en kæmpe flok drenge der pludselig rendte rundt lidt fra os og spillede fodbold. Der var virkelig mange, og vi konkluderede at det nok var en (drenge)skole der havde frikvarter, og altså brugte frikvarteret i parken. De havde alle sammen skoleuniform på, hvilket er anderledes end hvad vi er vant til hjemme i Danmark, og det var altså lidt sjovt at se omkring 50 drenge løbe rundt i sorte bukser, skjorte og slips og spille fodbold.

Maria i en strandstol i Hyde Park

En stor flok skoledrenge der spillede bold

Den formelle uniform forhindrede dem ikke i at spille bold

I eftermiddags skulle vi til møde på skolen, sammen med en masse andre udvekslingsstuderende. Det var et langt og godt møde, og vi fik en masse papirer med information om hvordan tingene foregår på University of Westminster. Blandt papirerne var også vores studiekort og en billet til bådfest på Themsen torsdag aften. Det glæder jeg mig rigtig meget til, og ser det som en god mulighed for at møde flere i samme båd som mig (bogstaveligt talt 😉 ). I næste uge starter undervisningen, og jeg får mere at vide om strukturen i mine fag, og dermed også hvilke bøger jeg skal have købt, hvornår jeg skal aflevere opgaver osv.

 

Regent Street Campus; flottere end der pt. ser ud på Marylebone Campus, hvor jeg skal have al min undervisning

 

Efter mødet, som sluttede ret sent, handlede vi i Tesco, og jeg gik derefter hjem i lejligheden og lavede noget af en studentermenu: Pasta med ketchup og tomat. Dog havde jeg også købt lidt jordbær, som jeg forkælede mig selv med bagefter (med lidt mørk chokolade også :)) Alt i alt har det været en god dag, men jeg er dog lidt træt i fusserne.

Nu vil jeg gå i seng og være frisk til i morgen, som jeg ikke rigtig har nogen planer for endnu. Jeg håber I har det godt derhjemme.

 

English:

Yesterday, I went to IKEA with Maria and bought the most necessary things for my room and for cooking. Today, I have tried to find my way around in Marylebone Campus, though without much luck, as it seems there is a lot of restructuring going on there. I have been in Primark and other high-street shops such as Topshop and Next, and I ate lunch in Hyde Park in great weather. In the afternoon, I went to a meeting for all exchange students at Regent Campus, which was quite informing. However, I will not know much about the structure of this semester until next week, where I will receive a timetable and deadlines for course work for my four different modules. I ended my day with a typical student dinner: pasta with ketchup. To sum up, a great few days, even though my feet are a bit tender of walking so much.

One thought on “Getting settled

  1. Hej søde. Hvor ser det ud til at i har haft en hyggelig dag med shopping og mad i Hydepark. Det ser godt nok sjovt ud med drengene i fine uniformer der spiller fodbold. Vi glæder os til at høre hvad du finder på idag (:
    Knus og kram fra os alle.

    Ps. Kris glæder sig til at se primark købene.

Skriv et svar

