Ankomst til London

Så landede jeg endelig i London, og er faldet godt til på mit værelse.

Flyturen var den bedste start på et eventyr, da indrejsen til Heathrow lufthavn var helt utrolig smuk. Man kunne se hele London oppe fra, bl.a. så jeg London Eye, London Bridge, O2 Arena og mange andre flotte monumenter oppe fra flyveren. Det kriblede virkelig i mine fingre for at tage et billede der fangede essensen af hele den her store by, men alt elektronisk udstyr skulle være slukket, så det var mit selvfølgelig også. Dog fik jeg et billede af den dejlige sol London bød mig velkommen med:

Solen som bød mig velkommen til London, nederst i billedet ses Themsen

Da jeg var fremme i London gik det let mod centrum via tuben som kører fra Heathrow. Dette er en virkelig nem og billig løsning at komme ind til byen på. I lufthavnen mødte jeg en anden dansk pige der skal studere i London, og vi fulgtes ad ind mod byen. Jeg følte mig næsten helt hjemme, da jeg sad der i tuben, og jeg fik helt lyst til at stige af og komme op i byen og suge til mig af indtryk. Jeg kan stadig ikke helt tro at jeg rent faktisk bor i London de næste tre måneder!

“Min” station de næste tre måneder: Old Street

Jeg blev ikke helt begejstret for “min” station, da jeg mødte disse trapper (vel at mærke med en 23kg tung kuffert, et nervøst og spændt sind og en fyldt rygsæk!)

Da jeg havde besejret trapperne fandt jeg hurtigt (direkte) hen til Alexander Fleming Halls of Residence, hvor jeg bor de næste tre måneder, og jeg var meget spændt på at se mit værelse, samt på at møde mine nye roomies! Jeg mødte heldigvis Maria fra Aarhus uden for receptionen, og vi gik sammen op på mit værelse, som er rigtig nydeligt og fint. Da jeg ankom var der ikke andre i “lejligheden”, men jeg fandt ud af at der er 8 værelser her, så før eller siden har jeg nok 7 roomies, fedt! Jeg har nu mødt 4 andre der har værelser i denne lejlighed, og de er alle amerikanere, tre piger og en fyr. De virker rigtig søde, og en af pigerne komplimenterede mit tøj; det er jeg altså ikke helt vant til at man gør til folk man lige har mødt, men måske vi skulle lære noget af det i Danmark 🙂

Mit lille kontor, med nogle af mine medbragte billeder 🙂

 

En seng, sengebord, skrivebord og kommode

 

Vask, skab (det tyndeste skab jeg nogensinde har set!) og døren ud til lejligheden

 

Min hyggelige udsigt ud til Hoxton Market

Det blev vist et noget langt indlæg, og nu vil jeg snart ud og spise med Maria. Jeg tror vi skal i IKEA i morgen, for der er ingen ting i lejligheden, så alt fra gryder, bestik, tallerkener og glas, til bøjler og tegnestifter skal købes ind.

Det var alt for denne gang 🙂

English:

Now I have finally arrived at my room in London, where I’m staying at Alexander Fleming Halls of Residence. My roomies seem very nice and friendly, and I’m looking forward to learning more about them, about my school and about London in general. I am absolutely positive that I will have a great stay in this great great city.

3 thoughts on “Ankomst til London

  1. Hej skat . Hvor var det spændende at læse og se alle dine indtryk og forventninger til din nye hverdag. Du er da bare god til at beskrive ,så det bliver spændende at følge med i dit London eventyr 🙂 Fint lille værelse ,hyggeligt med alle dine kære på billederne . Håber for dig at det må blive en helt fantastisk oplevelse . Knus fra far og mor

  2. Hej Maria !
    Dejligt vi her kan følge lidt med i, hvordan du har det derovre i det store udland ! Og hvor ser det fint ud, dit værelse. Der skal du nok komme til at få det rigtig godt !
    Lyder spændende du skal bo sammen med 4 amerikanere, så nu får du ihvertfald snakket noget engelsk. Håber nu også der flytter et par danskere ind, som du kan snakke lidt med, for ellers kommer du jo til at snakke så meget engelsk, vi risikere du fortsætter når du kommer hjem. Så må du jo give os et engelskkursus (haha) og med vores sprogkundskaber så ved du jo det vil ta’ sin tid – men det ku’ jo blive sjovt 🙂
    Ha’ det rigtig godt derovre og pas på dig selv i storbyen !
    Kærlig hilsen Ivan og Tove

    • Hej med jer 🙂
      Jeg tror desværre ikke der kommer nogen danskere, så det er bare mig, 6 amerikanere og en rumæner 😀 Men det er også fint nok, glæder mig bare til at se lidt mere til dem. I dag var vi til møde på skolen, og jeg ser frem til at starte undervisningen og få en “normal” hverdag herovre 🙂 Hav det godt og hils omkring jer,

      Knus

Skriv et svar

